Allahindlus!

Mandlijahu 400g

4.00 / 5 põhineb 1 kliendi hinnangul
(1 ülevaade)

11.00 10.00

Kirjeldus

Mandel (Prunus amygdalus)

inglise keeles Almond

Mandel on mandlipuu vili mis pärineb Aasiast ja Põhja-Aafrikast. Mandlid on hinnatud inimajaloo algusaegadest alates ja neid mainitakse ka Piiblis. Ajaloolised tõendid näitavad, et esimesena hakkasid mandlipuid istutama kreeklased. Antiikajal kasutati mandleid toidu ja ravimina.

 

Kasulikkus

  • Mandlijahu on gluteenivaba. Seetõttu sobib mandlijahu ideaalselt neile, kellel põhjustab gluteen soolestiku ärritust või põletikku.
  • Tänu mandlijahu erilisele, natuke magusale maitsele, sobib see väga hästi küpsetamiseks, dessertide, makroonide ning martsipani valmistamiseks ja veel paljuks muukski. Lisab toidule mahlakust ja pähklist maitset.
  • Regulaarne mandlite tarbimine tugevdab närve ja toniseerib lihaseid.
  • Tänu mineraalainete sisaldusele on nad ideaalseks toiduks ka rasedatele ning imetavatele emadele, kusjuures on tõestatud isegi mandlite piimaeritust soodustav efekt.

 

Toiteväärtus

  • 100 grammis mandlijahus on vaid 4-7 g süsivesikuid, mistõttu aitab mandlijahu organismi veresuhkru taset kontrolli all hoida. Nii on kaalujälgimine lihtsam kui teraviljast tehtud jahu süües.
  • Mandlijahus on palju toitaineid. Võrreldes nisujahuga on mandlijahus kümme korda rohkem kaltsiumit ja magneesiumit. Ka rauda, kaaliumit ja niatsiini leidub mandlijahus tunduvalt rohkem kui nisujahus.
  • Mandlid sisaldavad 20% valku ning see on hästi omastatav.
  • Mandlid on taimsetest toiduainetest üks kõige rikkalikumaid kaltsiumiallikaid, 247 mg kaltsiumi 100 g mandlite kohta. Seda on oluliselt rohkem kui lehmapiimas.
  • Mandlites on olulisel määral B1 ja B6 vitamiine.

Kasutamine

  • Mandleid lisatakse nii eelroogadele, põhiroogadele kui ka magustoitudele.
  • India köögis kasutatakse mandlijahu kastmete paksendamisel.
  • Mandlijahu sobib küpsetamiseks, dessertide, makroonide ja martsipani valmistamiseks.
  • Lisab toidule mahlakust ja pähklist maitset.
  • Teiste jahude asendamisel võib asendada tervenisti või osa jahu kogusest.

Mandlipiim

Mandlipiim on suurepärane asendus lehmapiimale, näiteks kui esineb lehmapiima talumatus või soovite teadlikult lehmapiima vältida. See on kaltsiumiallikana isegi parem kui lehmapiim. Selles sisalduv kaltsium on paremini omastatav, sest mandlites on rohkelt magneesiumi. Mandlipiima peetakse soole- ja maopõletike leevendajaks.

 

Mandlipiima valmistamine

  • Lisa mandlijahule kuuma vett
  • Kata ja keeda tasasel tulel
  • Jahuta sega ja kurna läbi tiheda riide

 

1 arvustus tootele Mandlijahu 400g

  1. 4 out of 5

    lemmik!

Arvustust saavad kirjutada ainult need sisseloginud kasutajad, kes on antud toote ostnud.